artarad_postgresql

بررسی Extensions در پایگاه داده Postgresql

مقدمه

PostgreSQL افزونه های مختلفی را برای افزایش ویژگی ها و قابلیت های خود ارائه می دهد.  Extensions بسته‌های اختیاری هستند که می‌توانند در پایگاه داده PostgreSQL شما بارگذاری شوند تا عملکردهای اضافی مانند انواع داده یا توابع جدید ارائه دهند. در این بخش، نحوه افزودن Extensions در پایگاه داده PostgreSQL را مورد بحث قرار خواهیم داد.

معرفی پایگاه داده Postgresql

 Extensions از پیش نصب شده

PostgreSQL با برخی از  Extensionsاز پیش نصب شده ارائه می شود که به راحتی می توان آنها را فعال کرد. برای مشاهده لیست Extensions موجود، می توانید دستور SQL زیر را اجرا کنید:

SELECT * FROM pg_available_extensions;

این دستور جدولی را با ستون هایی نمایش می دهد: name، default_version، installed_version، comment.

فعال کردن یک Extension

برای فعال کردن یک Extension، می توانید از دستور CREATE EXTENSION و سپس نام Extensions استفاده کنید. به عنوان مثال، برای فعال کردن پسوند hstore، که برای فعال کردن ذخیره‌سازی داده‌های جفت کلید-مقدار استفاده می‌شود، می‌توانید دستور زیر را اجرا کنید:

create EXTENSION hstore;

 

اگر می خواهید نسخه خاصی از برنامه Extension را فعال کنید، می توانید از کلمه کلیدی VERSION و به دنبال آن نسخه مورد نظر استفاده کنید:

 

create EXTENSION hstore VERSION ‘1.4’;

به یاد داشته باشید که ممکن است برای ایجاد یک Extension نیاز به امتیازات لازم داشته باشید. برای مثال، ممکن است لازم باشد یک ابرکاربر باشید یا امتیاز CREATEROLE را داشته باشید.

به روز رسانی یک Extension

با استفاده از دستور ALTER EXTENSION می توانید یک Extension نصب شده را به نسخه جدید به روز کنید. به عنوان مثال، برای به روز رسانی پسوند hstore به نسخه ۱٫۵، می توانید دستور زیر را اجرا کنید:

ALTER EXTENSION hstore UPDATE TO ‘1.5’;

Extension سفارشی را نصب کنید

همچنین می توانید Extension سفارشی را به PostgreSQL خود اضافه کنید. به طور کلی می‌توانید کد منبع و دستورالعمل‌های نصب برنامه‌های Extension سفارشی را در GitHub یا دیگر پلتفرم‌های منبع باز پیدا کنید. برنامه های Extension سفارشی ممکن است به مراحل اضافی مانند کامپایل کد منبع یا به روز رسانی pg_config در طول فرآیند نصب نیاز داشته باشند.

حذف یک Extension

اگر دیگر نیازی به Extension ندارید، می توانید با استفاده از دستور DROP EXTENSION آن را حذف کنید. به عنوان مثال، برای حذف Extension hstore، می توانید دستور زیر را اجرا کنید:

DROP EXTENSION hstore;

به یاد داشته باشید که حذف یک Extension ممکن است منجر به از دست رفتن داده یا عملکردی شود که به Extension وابسته بود.

در این مستند نحوه افزودن ، فعال کردن، به روز رسانی و حذف Extension PostgreSQL را توضیح دادیم. استفاده از Extension می‌تواند راهی قدرتمند برای افزودن ویژگی‌های جدید به پایگاه داده PostgreSQL شما و سفارشی‌سازی عملکرد پایگاه داده‌تان بر اساس نیاز شما باشد.

 

جهت دریافت خدمات مشاوره، آموزش و نگهداری پایگاه داده Postgresql با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *