SVG map یکی از انواع نمودارهای قابل‌استفاده در پروژه‌های هوش تجاری است که از آنها می‌توان در داشبوردهای مدیریتی به‌عنوان یک ابزار نمایشی استفاده نمود.

کاربرد این آبجکت در نمایش میزان عبارات محاسباتی در محدوده‌های جغرافیایی استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال در داشبوردی که وظیفه تحلیل فروش محصولات مختلف یک کارخانه را دارد می‌توان از این نمودار جهت نمایش میزان فروش محصولات مختلف در محدوده‌های جغرافیایی مختلف را نمایش داد.

در این نوع نمودار از رنگ‌ها می‌توان در نمایش میزان فروش در شهرها یا استان‌های مختلف استفاده نمود. روش استفاده استاندارد در این نمودار به این‌گونه است که هرچه رنگ نمایش‌داده‌شده در این محدوده پررنگ‌تر باشد در این منطقه فروش بیشتری رخ‌داده است و هرچه کم‌رنگ‌تر باشد میزان فروش کمتری رخ‌داده است. به این نوع استفاده از نقشه Heat map نیز گفته می‌شود.

تنها مسئله‌ای که باید در استفاده از این نوع نمودار رعایت شود شناساندن نقشه موردنظر به ابزار است. این نقشه می‌تواند یک نقشه جغرافیایی از یک کشور و یا نقشه یک ساختمان باشد بنابراین استفاده از این نوع نمودارها به محدوده‌های جغرافیایی مرسوم محدود نمی‌شود و بر حسب نیاز می‌توان نقشه موردنیاز رو با استفاده از ابزارهای مخالف طراحی کرد.

در ادامه نمونه‌های مختلف SVG map  را خواهید دید: