هوش تجاری
هوش تجاري به عنوان مجموعه تواناييها، فناوریها، ابزارها و راهکارهايي است که به درک بهتر مديران از شرايط کسب و کار کمک مینماید. ابزارهاي هوش تجاري، ديدگاههايي از شرايط گذشته، حال و آينده را در اختيار افراد قرار ميدهند. با پيادهسازي راهکارهاي هوش تجاري فاصله موجود بين مديران مياني و مديران ارشد از ديدگاه ارتباط اطلاعاتي از ميان خواهد رفت و اطلاعات مورد نياز مديران در هر سطح، در لحظه و با کيفيت بالا در اختيار آنها قرار خواهد گرفت. همچنين کارشناسان و تحليلگران ميتوانند با استفاده از امکانات ساده، فعاليتهاي خود را بهبود بخشیده و به نتايج بهتري دست پيدا کنند.
در یک جمله می توان گفت هوشتجاري بر مبناي يک هدف ساده پيادهسازي مي شود: “بهبود کارايي با ايجاد بستر مناسب براي تصميم سازي در سازمان”.